Askiburgion-logo
+420 731 128 235
Hlavní stránka   »   Vodopády   »   Vysoký vodopád u ČHS

Vysoký vodopád u ČHS

Je svými 28 m - nejvyšší v Jeseníkách, bohužel mívá dostatek vody jenom na jaře. Až k němu se sice na kole dojet nedá, avšak lze se k němu přiblížit až na vzdálenost necelého 1 km po cyklotrase č. 6 154 z Červenohorského sedla k Videlskému kříži. V místě, kde tuto cestu traverzuje modrá turistická značka, zanecháte kolo a sestoupíte po 10 minutách k vodopádu.

vysoky vodopad

Původně 45m vysoký vodopád na Studeném potoce asi 3 km od obce Bělá. V roce 1880 byl povodní rozrušen na řadu kaskád a proudů. V korytě pod vodopádem jsou zajímavé erozní tvary a na vlhkých skalách rostou zajímavé mechorosty a kapradiny. Vodopád se nachází v nadmořské výšce 1007 m a přístup k němu je po kamenitém upraveném chodníku.

Autobusem se dopravíme do Bělé pod Pradědem (Bělá - zotavovna). Vydáme se podél Studeného potoka po modré turistické značce. Cesta je zde asfaltová, později přechází ve zpevněnou lesní cestu. Asi po 3 km vstupujeme do chráněného území. Jdeme stále kolem potoka, na kterém můžeme spatřit spoustu malých vodopádů a kaskád. Po půl kilometru přijdeme k Vysokému vodopádu (45 m). Pokračujeme stále do kopce. Nad námi se tyčí až 60 m vysoké skály. Po chvíli prudšího stoupání přijdeme k vrcholku skal. Výhled zde není nijak fascinující, protože údolí, ve kterém se nacházíme je velice úzké a výhled je zastíněn stromy. Pokračujeme do prudkého kopce, křížíme asfaltku vedoucí z Videlského na Červenohorské sedlo (Milionová cesta). Stoupání se kousek nad křižovatkou mírní. Dojdeme na turistickou chatu Švýcárnu, kde se můžeme občerstvit. Odtud je to na z dálky viditelný vrcholek Pradědu už jen 3,5 km.

Trasa je středně náročná, ovšem v části vedoucí od Vysokého vodopádu nahoru je asi 500 m náročná. Ze Švýcárny nebo Pradědu můžeme pokračovat buď na Červenohorské sedlo nebo směrem na Ovčárnu, kde se možnosti opět rozšiřují. Můžete pokračovat například naučnou stezkou Bílá Opava do Karlovy Studánky, nebo naučnou stezkou vedoucí Velkou Kotlinou do Malé Morávky, nebo přes Vysokou holi dále .... Tyto a další možnosti jsou zpracovány v sekci turistika.

vysoky vodopad

fb_icon inst_icon gp_icon

C) Ubytování v Jeseníkách. 2014 Všechna práva vyhrazena

Tvorba webových stránek Netsimple

Jedná se o zkušební verzi webu. Omluvte prosím případné chyby. Děkujeme.