Askiburgion-logo
+420 731 128 235
Hlavní stránka   »   Rozhledny a vyhlídky    »   Praděd

Praděd

Praděd (1 492 m) není pouze nejvyšším vrcholem Jeseníků, ale i v rámci celé České republiky drží solidní pátou příčku. Ano, Praděd je pátým nejvyšším vrcholem ČR po krkonošských horách Sněžka (1 603 m), Studniční hora (1 554 m), Luční hora (1 547 m) a Vysoké kolo (1 503 m).

Praděd jako nejvyšší bod ČR

Praděd je až pátým nejvyšším vrcholem v ČR, díky existenci 162 m vysoké budovy vysílače se tady nachází nejvyšší bod v ČR. Ano, nejvyšší bod vysílače na Pradědu dosahuje nadmořský výšky 1 638 m a je tak o plných 36 m výše než vrchol Sněžky. Díky existenci vyhlídkové plošiny v budově vysílače, je na Pradědu i nejvýše položena rozhledna v České republice (1 567 m).

Výlet na Praděd:

1. Autem- výjezd z parkoviště Hvězda nad Karlovou Studánkou až na Ovčárnu. Z Karlovy Studánky jedete směrem doleva na Rýmařov, na vrcholu kopce je

parkoviště Hvězda. Za výjezd se platí poplatek u závory, jede se nahoru v celé hodiny (7.00 - 17.00 h), sjezd je v polovině hodiny (7.30 - 17.30 h). Z Ovčárny pokračujete pěšky 3,5 km po asfaltové silnici.

2. Kyvadlovou dopravou- jezdí denně. Z parkoviště Hvězda jezdí bus na Ovčárnu, v celé hodiny nahoru (7.00 - 17.00 h), v polovině dolů (7.30 - 17.30 h).

Z Ovčárny pokračujete pěšky 3,5 km po asfaltové silnici na Praděd. (jízdní řád viz Kyvdlová doprava)

3. Pěškyinformační turistický rozcestník u hotelu Hubertus v Karlově Studánce:

a) zelená turist.zn.: kolem kaple Sv. Huberta, začátek je lesem, pak po silnici až na Ovčárnu (6 km) a dále na Praděd (3,5 km)

b) modrá turist. zn:- začátek a konec je souběh se  žlutou zn., od Hubertusu doprava po silnici 800 m směr na Jeseník,  odbočíme doleva do lesa,

od rozcestí Na Paloučku začíná mírnější stoupání  6 km až k chatě Barborka, odtud pokračujeme po asfalt. silnici 3 km na Praděd.

cžlutá turist. zn.:- naučná stezka "Vodopády Bílé Opavy". Tato trasa je schůdná pouze v období, kdy už na Pradědu neleží sníh (tzn. duben-září/listopad). Souběh s modrou, zn., od rozcestí Na paloučku začíná namáhavé stoupání kaňonem řeky, čekají vás můstky, žebříky, lávky, nádherná scenérie divoké řeky, celkem převýšení dosahuje 495 m k chatě Barborka. Nejvyšší  vodopád měří 8 m. Od Barborky pokračujeme po asfaltu 3 km na Praděd.

nahoru
sledujte nás
fb_icon inst_icon gp_icon

C) Ubytování v Jeseníkách. 2014 Všechna práva vyhrazena

Tvorba webových stránek Netsimple

Jedná se o zkušební verzi webu. Omluvte prosím případné chyby. Děkujeme.