Askiburgion-logo
+420 731 128 235
Hlavní stránka   »   Rozhledny a vyhlídky    »   Hemberk - Supíkovice

Hemberk - Supíkovice

Nově postavená dřevěná vyhlídka pro turisty, byla otevřena 1.10.2011. Nachází se na východním úbočí kopce Křemenáč poblíž obce Supíkovice. Přístup je po lesní cestě od Moravské chaty u Supíkovic. Výhledy jsou zejména na Zlatohorskou vrchovinu, východní výběžky Rychlebských hor a do rovin Polska.

hemberk

Rozhledna Hemberk se nachází nedaleko obce Supíkovice kousek pod vrcholem hory Křemenáč (735 m), který je posledním vyšším vrcholem ve východním výběžku tzv. Sokolského hřbetu, jenž ještě patří Rychlebským horám. Rozhlednu vybudovali nadšenci ze Supíkovic zespolku Krasohled, kteří však na svém webu uvádějí rozhlednu jako Hemberg (na rozdíl od všech směrových tabulek, kde je Hemberk).

Na samotný vrch Křemenáč sice nevede žádná turistická značka, ale po lesních pěšinách na něj bez problému také dojdete. Rozhledna se však nachází u lesní vrstevnicové cesty na východním úbočí hory, snadno se k ní dostanete po zelené (nebo po žluté a zelené) turistické značce přes rozcestí Morásek, chata (479 m) a rozcestí Pod Křemenáčem(525 m), resp. ze Supíkovic. Samotná rozhledna Hemberk leží ve výšce 660 m. Přístup k rozhledně je dobře značen směrovými šipkami již od Supíkovic.

Rozhledna je celkem dobře dostupná díky novým turistickým značkám kolem Křemenáče, od Supíkovic vede nová zelená značka, lépe řečeno od jeskyní Na Špičáku k Supíkovicím a k chatě Morásek, dál k rozhledně a pokračuje k sedélku Pod Bílými kameny, kde se dotýká stávající modré značky od lázní Jeseník , pokračuje pak k lesní asfaltce. Konec značky u cesty na Černou Vodu je u nového textačního místa U Divoké svině (nedaleko vrch Divočák). Křemenáč je možno obejít i po nové žluté značce, cesta se zdá vhodná i na horské kolo, ta dorazí k zelené značce na rozcestí Liščí seč.

hemberk

hemberkr

Vyhlídku vystavěli místní aktivisté ze sdružení Krasohled a vskutku je krásný pohled na širou dáli krajiny. Název rozhledny Hemberk je pak odvozen od německého názvu Křemenáče Hemberg.

Pamatujte, že na vrcholku u rozhledny nenajdete žádnou restaurací, proto si svačinu i pití vezměte s sebou. U rozhledny je pěkný stolek, kde si můžete sednout a nasvačit se, odpočinout si. Nezapomeňte zanechat v zápisníku Vaše poznatky.

nahoru
sledujte nás
fb_icon inst_icon gp_icon

C) Ubytování v Jeseníkách. 2014 Všechna práva vyhrazena

Tvorba webových stránek Netsimple

Jedná se o zkušební verzi webu. Omluvte prosím případné chyby. Děkujeme.